Gang i bageriet…

Vi har haft travlt i det lille hjem. Vi har haft et par ekstra uplanlagte ture til Danmark og missede flyet tilbage til Amsterdam på den sidste tur. Så vi måtte tage en ekstra overnatning på Hotel Helgren i Malling, hvor der heldigvis altid er plads og glæde når vi kigger forbi. Vi missede flyet da der havde været ikke mindre end 7 bilulykker – 7!!! – i og omkring Aalborg. Det medførte, at motorvejen var spærret i begge spor i begge retninger, og ligeledes var byen også totalt spærret pga. de ekstra biler, som forsøgte at køre denne vej.  Ligesom os. Vi forsøgte alt og stod med vores kufferter og Lilletutten i Aalborg kl 18.15 – samme tid som flyet afgik.

Vi vidste godt vi ikke ville nå flyet, men vi tænkte, at vi ligeså godt kunne tage ind forbi lufthavnen og snakke med en af lufthavnsdamerne om, hvornår vi så kunne komme med flyet. Og vi var ikke de eneste med det problem. Heldigvis var lufthavnsdamerne rigtig hjælpsomme og ombookede vores billet til samme fly næste aften uden beregning – og det fly nåede vi 🙂

Årsagen til de ekstra besøg i Danmark skyldes, at vi har haft gang i bageriet herhjemme…

En bolle i ovnen...
En bolle i ovnen…

…og bageriet holder ovnen kørende til omkring 25. marts, hvor bollen gerne skulle være færdigbagt.

For dem som stadig ikke helt er med: Ida skal være storesøster 🙂

Første billede af Babylil

Babylil

Så for at føre Jer, kære læsere, up to date kommer her en lille babydagbog over de første 13 uger, som allerede er passeret. Vi er i dag på dag 13+4 – altså 13 fulde uger og 4 dage er allerede gået!

21. juni 2013 – Første dag i sidste menstruation (det er den dag man udregner terminsdatoen efter indtil nakkefoldsscanningen, hvor man kan regne datoen ud baseret på fosterets størrelse). Terminen hed således 28. marts 2014 før nakkefoldsscanningen.

20. juli 2013 – Positiv graviditetstest. Mor havde taget flere tests løbende da hun synes hendes menstruation havde været ret mærkelig, men vi skulle langt hen i forløbet før mor kunne teste positivt. Og ja – graviditeten var planlagt, men ligesom med Lilletutten var der pletskud i første forsøg så det alligevel gik liiiidt hurtigere end forventet.

29. juli 2013 – Graviditetstest hos lægen. Han kunne også konkludere at den var god nok. Minitut på vej!

August 2013 –  Mor havde kvalme og sure opstød. Især når balancenerven drilles kom kvalmen. De sure opstød er værst når mor har drukket en kop kaffe. Øv. Mor havde også mange ligament-rumsteringer – ikke helt smerter, men træls følelse. Det gør ondt i maven når storesøster mosler og sætter sig på Babylil. Og så er Mor SÅÅÅÅ træt, det er hårdt at producere en baby.

30. august 2013 – Mormor fik at vide, at Ida skal være storesøster. Se video nedenfor.

2. september 2013 – Lægetjek – der blev lavet vandrejournal og svaret på spørgsmål. Mor lider mindre af kvalme og sure opstød. Hun er også mindre træt.

4. september 2013 – Farmor og Farfar fik at vide at Ida skal være storesøster. Se videoen herunder 🙂

16. september 2013 – Nakkefoldsscanning. En livlig lille fis gemte sig i maven. Sygeplejersken som scannede stoppede flere gange undervejs og holdt scanneren helt stille mens hun sagde: ” Det er da helt vildt som han eller hun sparker og bokser.”
Vi fik lov at høre hjertelyd (det var der ikke mulighed for på Rigshospitalet da vi blev scannet med Ida, men det kunne Viborg Sygehus’ udstyr åbenbart).

I det hele taget var det en langt bedre oplevelse end på Rigshospitalet. Vi kom ind til vores aftale 4 minutter før tid – på Rigshospitalet var de konsekvent mindst en time forsinket til scanningerne, og damen som scannede var super sød og forklarede rigtig fint hvad det hele var – og vigtigst af alt at det hele så godt og normalt ud.

Det var vi naturligvis glade for at høre. Man kunne se på sygeplejersken, at hun nød sit arbejde og smilede flere gange til skærmen og sagde små ting som ’Så min ven, kan du nu ligge stille så jeg lige kan få et godt billede af dig’.

20. september 2013 – Mor fortalte på jobbet at hun er gravid…. igen. Og mor og far besluttede at offentliggøre graviditeten på Facebook ligeledes, så vi slap for mere hemmelighedskræmmeri.